op gewicht blijven tijdens de feestdagen

Bang voor de feestdagen? Lees hier hoe je de december kilo’s kunt voorkomen

De feestdagen staan weer bijna voor de deur. Kerst en oud en nieuw naderen snel! En laten we eerlijk zijn, is heel de maand december niet gewoon een grote feestmaand? Naast al het plezier dat je kunt beleven tijdens deze fantastische feestelijke maand zit er ook wel een spannend randje aan deze feestelijke maand. Iets waar veel mensen problemen mee hebben: Op gewicht blijven tijdens de feestdagen!

Voor sommige mensen is dit niet moeilijk maar voor anderen, het merendeel, is dit toch wel iets dat lastig is want aankomen tijdens feestdagen gaat o zo makkelijk.

Maar met deze tips voor een gezonde kerst die je natuurlijk ook voor andere feestdagen kunt toepassen ga ook jij op gewicht blijven tijdens de feestdagen!

 

aankomen tijdens feestdagen

Tip 1: Eet alles maar eet beperkt

De feestdagen in gaan op een streng dieet is natuurlijk drie keer niks. Dat wil jij je zelf toch niet aandoen? Je wilt ook niet die partypooper zijn die bij elke gang, bij elk gerecht moet zeggen dat je op een dieet bent. De feestdagen gaat om gezelligheid en ook eten hoort bij gezelligheid. Dus ontzet je zelf niks, maar eet beperkt. Als je van alles een klein beetje neemt doe je toch gezellig mee, je kunt heerlijk meegenieten van het heerlijke eten en hoeft je niet schuldig te voelen dat je ‘te veel’ hebt gegeeten. Geniet, maar eet met mate.

Tip 2: Ga de decembermaand fit in

Nee, je hoeft je niet elke dat suf te trainen in de fitness, maar maak elke ochtend een flinke wandeling van minstens 45 minuten. Wist je dat je met een normale wandeling van 45 minuten op een ‘harde ondergrond’ gemiddeld 345 calorie├źn verbrand? (het exacte aantal is persoonsgebonden en hangt af van tijd, geslacht, gewicht en lengte en kun je berekenen met een online calorie calculator)
Als je elke dag dus een stevige wandeling maakt kun je ook heerlijk genieten van de feestelijke hapjes die je worden voorgeschoteld.

tips voor een gezonde kerst

Tip 3: Las een balansdag in tijdens de feestelijke activiteiten

Heb jij 3 etentjes staan in de decembermaand plan er dan ook 3 balansdagen omheen. En nogmaals, nee, dit betekend niet je zelf uithongeren maar gewoon een dag gezond en verantwoord detoxen. Je kunt bijvoorbeeld ook een dag een sap kuur doen zodat je je lichaam wat meer in balans brengt. Let er wel op met een sap kuur dat je dit niet langer dan een dag doet en er wel zorgt dat je de juiste vitaminen en mineralen binnen krijgt. Met een dag balansen kom je al heel ver.

Vergeet vooral niet te genieten tijdens de feestdagen. Ook jij mag jezelf af en toe lekker verwennen met heerlijke kersthapjes en pepernoten van de Piet!